|
|
|
 |
مشاهده طرح تحقیقاتی |
 |
|
|
کد داخلی |
|
كد سه حرفی دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
uni25or1 |
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
سازمان آب و برق خوزستان |
نام گروه یا دانشكده یا بخش محل اجرای طرح |
دانشگاه آزاد اسلامی - واحد اهواز |
عنوان انگلیسی |
Designing Sustainable and Innovative Business Model for Khuzestan Dam Dwelling Tourism Residences (Case Study: Maroun Dam Tourist Accommodation) |
عنوان فارسی |
طراحی مدل کسب وکار پایدار ونوآورانه اقامتگاه های گردشگری سدهای استان خوزستان(مطالعه موردی: اقامتگاه گردشگری سد مارون) |
زبان |
فارسی |
خلاصه طرح به فارسی |
چکیده:
هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل کسب و کار پایدار و نوآورانه برای اقامتگاههای گردشگری سدهای
استان خوزستان بوده است. که در این راستا شناسایی و تعیین هریک از ابعاده موّلفهها و شاخصهای مدل مذکور
در دستور کار گرفت. همچنین ارائه اطلاعات علمی و کاربردی به سازمان آب و برق خوزستان جهت بهینهسازی
فعالیت آن در حوزه گردشگری سدها به عنوان هدف کاربردی مدنظر بوده است. در این پژوهش که با روش
تحقیق کیفی و با ماهیت اکتشافی- بنیادی انجام گرفته است» از طریق تکنیک نمونهگیری گلوله برفی و براساس
مصاحبههای عمیق با ۱۲ نفر از آساتید دانشگاه و متخصصان صنعت فعال در حوزههای مدیریت و گردشگری؛ که
دارای حداقل ۱۰سال سابقه کار و تحصیلات کارشناسی آرشد و بالاتردر عرصه گردشگری بودند, مصاحبه گردیده
و دادههای تحقیق جمعآوری و براساس نظریهٌ داده بنیاد» کدگذاری و تجزیه و تحلیل شدند. در مرحله استخراج
و کدگذارای اولیه از مصاحبهها ۱۳۴ شاخص اولیه, ۳۴ موْلفه و ۱۲ بعد استخراج شد. در مرحله دوم کیفی با تنظیم
و اجرای پرسشنامه دلفی برای بررسی ضریب توافق کندال خبرگان» ۱۳۱ شاخص و ۳۴ مولفه و ۱۲ بعد به عنوان
مدل کسب وکار پایدار و نوآورانه برای اقامتگاههای گردشگری سدهای استان خوزستان مورد تایید خبرگان قرار
گرفت. در بخش کمی پس از دریافت نظرات نهایی و انجام اصلاحات» پرسشنامه نهایی بین جامعه آماری
متخصصان و صاحبنظران دانشگاهی و صنعت در حوزههای مدیریت و گردشگری توزیع و با استفاده از الفای
کرنباخ اعتبار یابی شد. نهایتا در بخش کمی, آزمونهای دلفی فازی و تکنیک 15۸ جهت تایید مدل استخراجی
از بخش کیفی مورد استفاده قرار گرفتند. براساس این یافتهها ابعاد مدل کسب و کار پایدار و نوآورانه برای
اقامتگاههای گردشگری سدهای استان خوزستان شامل مشتری شناسی » آمیخته ارتباطی » درآمدزایی» خلق ارزش»
فعالیتهای کلیدی» منابع کلیدی» مدیریت ذینفعان» شرکای کلیدی, هزینهیابی» پایداری» مسئولیت اجتماعی و
نوآوری است.
واژگان کلیدی: مدل کسب و کارء گردشگری سدهاء مدل کسب و کار پایداره مدل کسب و کار نوآورانهء
اقامتگاههای گردشگری سدها |
واژههای کلیدی به فارسی |
مدل کسب و کار -پایدار و نوآورانه اقامتگاه گردشگری- |
تاریخ تصویب |
1400/5/6 |
تاریخ پایان (ارسال گزارش نهایی) |
1401/9/3 |
مدت زمان اجرا به ماه (مصوب) |
12 |
در راستای اولویتهای دانشگاه |
بله |
ارجاع به كمیته اخلاق |
بله |
وضعیت كنونی طرح |
خاتمه یافته |
مجری اصلی |
--مریم درویشی-- |
مجریان |
--محمد همتی-- |
همکاران |
---- |
تغییرات در نظام مدیریتی |
بله |
نشانی اینترنتی طرح (دریافت فایل) |
دریافت |
تاریخ بهروز رسانی |
1404/7/5 |
داوران طرح |
[hidden] |
دفعات مشاهده |
138 بار |
برگشت به فهرست
|
|
|
|
|
|