[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
معرفی::
اخبار و رویدادها::
ثبت نام ::
ارسال پروپوزال::
فرم ها ::
دستورالعمل ها::
اولویت های پژوهشی 1403::
پروژه های خاتمه یافته::
پایان نامه های خاتمه یافته::
پایان نامه های حمایتی::
مقالات::
کتاب ها::
عملکرد::
فعالیت های پژوهشی::
انتشارات الکترونیکی::
پرسش از مدیر سامانه::
ارتباط با ما::
::
::
اطلاعیه
اطلاعیه فرصت مطالعاتی
..
اطلاعیه
اطلاعیه جذب سرباز نخبه
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: مشاهده طرح تحقیقاتی ::
کد داخلی
كد سه حرفی دانشگاه یا سازمان مجری اصلی uni25or1
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی سازمان آب و برق خوزستان
نام گروه یا دانشكده یا بخش محل اجرای طرح دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان
عنوان فارسی بررسی تاثیر استفاده از جت مستغرق در انتهای حوضچه آرامش بر طول پرش هیدرولیکی در پایین دست سرریز اوجی
زبان فارسی
خلاصه طرح به فارسی چکیده پرش هیدرولیکی از نوع جریان های متغیر سریع است که در آن جریان از حالت فوق بحرانی به زیر بحرانی تغییر می یابد. با هدف کنترل پرش هیدرولیکی و به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از انرژی آب در سرعت های فوق بحرانی در انتهای سازه‌هایی مانند سرریزها ۰ از سازه‌های خاصی به نام تلف کننده آنرژی که در پایین دست جریان ساخته می‌شوند استفاده می‌شود. حوضچه‌های آرامش از نوع جهش آبی از جمله این سازه‌ها هستند . حوضچه‌های آرامش در پایین دست سازه های کنترل احداث می شوند که دارای طول کوتاه و کف غیر قابل فرسایش می‌باشند. در اثر پدیده پرش هیدرولیکی در حوضچه آرامش, مقدار زیادی انرژی جنبشی مستهلک و در نتیجه جریان خروجی از حوضچه آرامش نسبتاً آرام می باشد. در هنگام ساخت سدها هزینه و زمان زیادی صرف حوضچه های آرامش در انتهای سرریزها و سدهای انحرافی می شود بنابراین کاهش عمق ثانویه و طول حوضچه های آرامش از لحاظ اقتصادی مسأله‌ی مهمی می باشد. در این مطالعه به منظور افزایش افت انرژی آب و در نتیجه کاهش طول و عمق مزدوج پرش در پایین دست سرریز اوجی از برخورد دو جت آبی که یکی جریان عبوری از روی سرریز اوجی با استاندارد 11588 و دیگری جریان خروجی از جت مستغرق رو به روی سرریز که با زاویه صفر در کف و انتهای حوضچه آرامش قرار گرفت و انرژی آن از آب پشت سرریز گرفته می‌شد استفاده شد. در این آزمایشات جت آب خروجی با سه سطح مقطع ۲۰۰۵۲ و۱۰سانتی متر مربع و در سه فاصله ۸۰۰۱۰۰, ۶۰ سانتی متری جت از سرریز و در نسبت‌های متفاوتی از دبی قرآر گرفت که در هر سطح مقطع شش نسبت دبی از جت عبور داده می‌شد و این جریان مقابل جریان عبوری ازروی سرریز قرار گرفت و تأثیر هریک بر روی میزان کاهش طول و عمق مزدوج پرش بررسی شد. نتایج نشان داد در همه فاصله های قرارگیری جت از سرریزء جت با سطح مقطع خروجی ۵۲ سانتی متر مربع بیشترین تأثیر و عملکرد را بر کاهش طول پرش دارد و بین ۳۵ تا ۶۰ درصد در دبی‌های مختلف طول پرش را کاهش می‌دهد. در این سطح مقطع به طور میانگین با درصد دیی عبوری ۳۰/۱ به طور متوسط حدود ۴۶ درصد طول پرش کاهش می یابد. همچنین » تقابل جت مستغرق با جریان عبوری از روی سرریز در همه فاصله‌ها باعث کاهش عمق مزدوج پرش شده و برای دبی‌های یکسان جت مستغرق به طور میانگین بین ۱۰/۲۳ تا ۲۷/۷ درصد عمق ثانویه پرش را کاهش می‌دهد و در آین میان جت با سطح مقطع ۵۲ سانتی متر مربع به طور متوسط بیشترین تأثیر را در کاهش عمق ثانویه پرش دارد به نحوی که با عبور متوسط ۲۰/۱ درصد از جت. میانگین ۲۷/۷ درصد عمق ثأنویه پرش را کاهش می‌دهد. همچنین به کار بردن جت در پایین دست سرریز باعث افزایش ضریب آبگذری سرریز می‌شود.
واژه‌های کلیدی به فارسی جت مستغرق، حوضچه آرامش،پرش هیدرولیکی،سرریز اوجی
تاریخ پایان (ارسال گزارش نهایی) 1394/12/12
مدت زمان اجرا به ماه (مصوب) 24
در راستای اولویتهای دانشگاه بله
ارجاع به كمیته اخلاق بله
وضعیت كنونی طرح خاتمه یافته
مجری اصلی --محسن کاظمی--
مجریان --سید امین اصغری پری ،سید محسن سجادی--
همکاران --محمود کاشفی پور--
تغییرات در نظام مدیریتی بله
نشانی اینترنتی طرح (دریافت فایل) دریافت
تاریخ به‌روز رسانی 1404/5/29
داوران طرح [hidden]
دفعات مشاهده 12 بار
برگشت به فهرست
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 33 queries by YEKTAWEB 4718