[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
معرفی::
اخبار و رویدادها::
ثبت نام ::
ارسال پروپوزال::
فرم ها ::
دستورالعمل ها::
اولویت های پژوهشی 1403::
پروژه های خاتمه یافته::
پایان نامه های خاتمه یافته::
پایان نامه های حمایتی::
مقالات::
کتاب ها::
عملکرد::
فعالیت های پژوهشی::
انتشارات الکترونیکی::
پرسش از مدیر سامانه::
ارتباط با ما::
::
::
اطلاعیه
اطلاعیه فرصت مطالعاتی
..
اطلاعیه
اطلاعیه جذب سرباز نخبه
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: مشاهده طرح تحقیقاتی ::
کد داخلی
كد سه حرفی دانشگاه یا سازمان مجری اصلی uni25or1
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی سازمان آب و برق خوزستان
نام گروه یا دانشكده یا بخش محل اجرای طرح دانشگاه تهران ( دانشکده مهندسی مکانیک )
عنوان فارسی مطالعه عددی آزمایشگاهی اثر پارامترهای موثر جریان بر عملکرد جریان سنج پروانه ای
زبان فارسی
خلاصه طرح به فارسی چکیده: اندازه گیری دبی سیالات در صنعت بسیار پرکاربرد و با اهمیت می باشد. از این رو روش ها و تجهیزات بسیار متنوع و گوناگونی برای اندازه گیری دبی وجود دارد که هر کدام از آنهاء بسته به نوع کاربرد و دقت مورد نیاز. می توانند در جای خود بسیار مناسب باشند. یکی از این روش های اندازهگیری. استفاده از جریان سنج ها می باشد. جریان سنج های پروانه ای از نظر شکل ظاهری شییه به توربین های محوری هستند. عبور جریان سیال از داخل جریان سنج سبب انتقال توان از سیال به جریان سنج از طریق پره ها شده و باعث می شود که پره با یک.سرعت دورانی مشخص شروع به چرخیدن کند. بر اساس سرعت دورانی جریان سنج. می توان دبی جریان را بدست آورد. عوامل مختلف و متعددی وجود دارد که می‌تواند بر دقت اندازه‌گیری جریان‌سنج ها اثر بگذارد. از جمله‌ی مهمترین این عوامل می‌توان به تغییر ویسکوزیته سیال و وقوع پدیده‌ی کاویتاسیون اشاره کرد که در پژوهش حاظر به بررسی این دو عامل در جریان‌سنج‌ها در جریان آزاد و در جریان داخل لوله پرداخته شده است. کارهای صورت گرفته در گذشته در این زمینه همگی به بررسی اثر پارامترهای جریان نظیر تغییر دبی و تغییر ویسکوزیته اسیال بر میزان ضریب سنجشگراو بر عملکرد یک نوع مشخص از جریان‌سنج‌ها بوده است. اما پژوهش حاظر علاوه بر بررسی آثر پارامترهای جریان مذکور بر عملکرد و ضریب ستجشگر جریان‌سنج, اثر تغییر شکل پره بر عملکرد جریان‌ستج و حساسیت آن نسبت به تغییر ویسکوزیته سیال و وقوع پدیده‌ی کاویتاسیون بررسی شده است. به این منظور از چهار عدد از جریان ستج‌ها در جریان آزاد و هفده عدد جریان‌ستج در جریان داخل لوله مورد مطالعه قرار گرفته اند. الگوریتم عددی استفاده شده در شبیه‌سازی جریان, آلگوریتم سیمپل می‌باشد و از مدل 557 که مدلی بسیار قدرتمند در شبیه سازی جریان توربولانس در توربوماشین‌ها می‌باشد استفاده شده است. همچتین در حل دوفاز نیز از مدل رایلی- پلست برای شبیه سازی کاویتاسیون استفاده شده است. اعتبارسنجی جواب‌ها نیز به صورت آزمایشگاهی صورت گرفته است. به این صورت که چهار عدد جریآأن‌سنج مدل نیرپیک و دو عدد از جریان‌سنج‌ها در جریان داخلی. پس از طراحی. ساخته شده‌اند و در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و با نتایچ حاصل از کار عددی مقاسیه گردیده‌اند. واژه‌های کلیدی:جریان‌سنج‌ها-بررسی عددی -أثرات ویسکوزیته-کاویتاسیون
واژه‌های کلیدی جریانسنج ها -بررسی عددی-پارامترهای موثر
تاریخ پایان (ارسال گزارش نهایی) 1394/10/22
در راستای اولویتهای دانشگاه بله
ارجاع به كمیته اخلاق بله
وضعیت كنونی طرح خاتمه یافته
مجری اصلی --علی زاده کافی--
مجریان ----
همکاران --سید احمد نوربخش--
تغییرات در نظام مدیریتی بله
نشانی اینترنتی طرح (دریافت فایل) دریافت
تاریخ به‌روز رسانی 1404/6/12
داوران طرح [hidden]
دفعات مشاهده 10 بار
برگشت به فهرست
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4718