|
|
|
 |
مشاهده طرح تحقیقاتی |
 |
|
|
کد داخلی |
|
كد سه حرفی دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
uni25or1 |
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
سازمان آب و برق خوزستان |
نام گروه یا دانشكده یا بخش محل اجرای طرح |
دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول |
عنوان فارسی |
تحلیل حرارتی و سیالاتی چند راهه دود موتور شش سیلندر دیزل |
زبان |
فارسی |
خلاصه طرح به فارسی |
چکیده:
شوم
مسئله مهم در طراحی بدنه چندراهه, طراحی مسیرهای مناسب برای عبور سیال خنککن میباشد تا
با برداشت حرارتی متاسب از نقاط داغ بدنه. از ایجاد تتشهای حرارتی که در آخر منجر به ایجاد ترک در
ساختمان چندراهه میشود جلوگیری شود. راهکار مناسب بررسی چگونگی و اثرات عبور جریانء استفاده از
دینامیک سیالات محاسیاتی است. برای این منظور پس از طراحی سه بعدی بدنهی چندراهه و اتخاذ
شبکهبندی مناسب. با استفاده از دیدگاه جریانهای چندفازی و با بکار بردن روش ]1۳ در جوشش مادون
سرد در قشار پایین» اقدام به شبیهسازی شیوهی عبور جریان سیالها درون چندراهه میشود. با رخ دادن
پدیده جوشش در طی عیور سیال خنککن از درون چندراهه. بار حرارتی انتقالی و از همه مهمتر پراکندگی
دمایی نسبت به جریان تک فاز! تغییر خواهد کرد که سیب پر اآهمیت شدن توجه به این پدیده میشود.
برای امتبار سنجی روش 3۳1 در فرآیند جوشش, تطابق نتایج حاصل از این روش با نتایج آزمایشگاهی
مورد بررسی قرار می گیرد. لازم به ذکر است براأی نزدیک کردن نتایج حاصل از تحلیل به مأهیت جریآنهای
عبوری» تمام تیروهای وارده به سیال از قبیل نیروی درگ لیفت. روغنکاری دیواره و همچنین نیروی
پخش توربولانس در کنار توجه به قطر حبابهای جدا شده» چگالی مکانهای هستهزاییء فرکانس جدایش
حبابها و زمان توقف حبابها در بحث جوشش در نظر گرفته میشود. نتایج حاصل از پژوهش شامل توزیع
دما و فشار» شیوهی عبور جریانها و کسر حجمی بخار ایجاد شده درون چندراهه میباشد. نتایج حاکی از آن
است که فشار وارده به چندراهه بیشتر از سوی گازهای احتراقی است و فشار وارده از سوی سیال خنککن
در مقابل آن قابل چشم پوشی است. ورودی و خروجی گازهای احتراقی به چندراهه, ناحیههایی با تمرکز
دمایی بالا هستند و با در نظرگرفتن پدیدهی جوشش نسبت به فرض جریان تک حالت. حداکثر دمای این
نواحی کاهش و دمای سیال خنککن خروجی افزایش یافتهاست. عدم برداشت حرارتی مناسب در قسمت
انتهایی سبب اعمال تنش حرارتی بالایی به بدنهی جامدی میشود که در دیگر قسمتهای خود دمای سیال
خنککن را تجربه میکند. در قسمتهای میانی به علت هندسهی خاص چندراههء رکود سرعت در جریان
سیال خنگگن دیده میشود که سیب تشدید پدیدهی جوشش میگردد. بر این اساس دو ناحیهی بحرانی
از نظر پراکندگی دمایی در چندراهه تشخیص داده شد که به استناد گزارشهای ارسالی از سازمان دریایی
استفاده کننده از این نوع موتورهاء ترک در یکی از مکانهای پیشبینی شده» تأیید شده است.
واژههای کلیدی: چندراهه دود. جریانهای چندفازی, موتور شش سیلندر دیزل. شبیهسازی جریان
سیأل» سیستم خنککاری موتورء تحلیل حرارتی و سیالاتی |
واژههای کلیدی به فارسی |
تحلیل حرارتی-سیالاتی چند راهه- دود موتور -شش سیلندر دیزل |
تاریخ پایان (ارسال گزارش نهایی) |
1395/2/23 |
مدت زمان اجرا به ماه (مصوب) |
12 |
در راستای اولویتهای دانشگاه |
بله |
ارجاع به كمیته اخلاق |
بله |
وضعیت كنونی طرح |
خاتمه یافته |
مجری اصلی |
--سجاد عادلی-- |
مجریان |
--پژمان نیک اندیش-- |
همکاران |
--محمدرضا عصاری-- |
تغییرات در نظام مدیریتی |
بله |
نشانی اینترنتی طرح (دریافت فایل) |
دریافت |
تاریخ بهروز رسانی |
1404/6/15 |
داوران طرح |
[hidden] |
دفعات مشاهده |
7 بار |
برگشت به فهرست
|
|
|
|
|
|